perjantai 11. tammikuuta 2013

Lasikuulapuhallusta ja muuta puuhaa

Tässä viikon projektit kuvina:

Typ. 12 kannet, kaasarinkoppa ja pakoputken kiinnitysmutterit ennen lasikuulapuhallusta.
Samat osat lasikuulapuhalluksen jälkeen.
Sylinterit on joskus aikanaan porautettu ja ne eivät ole sen jälkeen liiemmin kuluneet.
Syliterit lasikuulapuhalluksen jälkeen.
Sylinterit on maalattu kuumankestävällä hopeavärillä. Uudemmissa malleissa on mustat sylinterit, mutta Typ. 12:ssa ne ovat käsittääkseni hopeiset. Kuvassa laturin ja kytkimen kopat lasikuulapuhallettuna ja kiillotettuna. Kytkimen koppa tuli pyörän mukana, mutta laturin koppa puuttui, joten sen jouduin ostamaan erikseen.
Typ. 12 kotelot tässä lasikuulapuhallettuna, pohjamaalattuna, kitattuna ja hiottuna.Seuraavaksi hiomavärit päälle, sitten hionta ja pintamaali.
Typ. 12 kone on nyt näin pitkälle kasattuna. Kuvassa näkyy tekemäni erikoistyökalu, jolla kytkimen jouset painetaan alas, jotta lukituspinnit saadaan paikoilleen.

Tämä romukasa lähti Slovakiaan M&G Classic Chromeen hakemaan kiiltoa pintaan.

2 kommenttia:

  1. Paljonko tuolla paikassa tai yleensäkin tuo kromaus maksaa esim. kyseisille osille? postikuluineen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuon osasatsin hinnaksi tuli noin 500€ postikuluineen. Kyseisessä paikassa homma toimi hyvin, joten suosittelen.

      Poista