sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Sixin kasausta

Aloitin pääsiäisen pyhinä Sixin kasauksen. Homma etenikin melko vauhdilla. Oikeastaan ainoa ongelma on osien puute. Kromiosat ovat nimittäin vielä kromaamossa, joten kasasin pyörän niin pitkälle kuin sen ilman kromiosia voi kasata. Jotakin pientä siihen voi vielä laitella kiinni ja kytkeä sähköjä. Alla kuvakooste kasaushommista.
Rungosta se alkaa. Ensimmäiseksi avataan kaikki kierteet maalista.

Ohjauspään laakeripintojen asennus. Pitäisi mennä melko herkästi paikoilleen jos välissä ei ole ylimääräistä maalia.

Seuraavaksi kasasin etupään kolmiot  sekä lampunkopan paikoilleen.


Nopeusmittari ja lampunkoppa paikoillaan.

Väliaikaiset "iskarit" paikoillaan

Takapyörä on löytänyt paikkansa. Oikea taka-akseli on kromattavana, mutta onneksi varastosta löytyi sinkitty, jotta sain pyörän paikoilleen. 

Moottori menossa paikoilleen.

Moottori ja ilmanputsari paikoillaan. Ilmanputsari on tavallisen Jawan. Sixsissä tuo putsarin kansiosa kuuluisi olla erinäköinen, mutta minulla ei sellaista ole ja tuskin alan etsimäänkään.

Ketjut ja ketjusuojat paikoillaan.

Pakoputket istuivat paremmin paikoilleen kuin odotin.



Sivupellit paikoillaan pienen vääntämisen jälkeen.

Ohjaustanko paikoillaan. Tanko on myyjän mukaan Turkkilainen Tsekki kromeilla. Turkkilaisissa kromeissa ei nuo pohjat ole yleensä mitään häävejä, mutta tässä Tsekki kromissa on pohjat kyllä hyvät. Kromi vaan ei meinaa pysyä kiinni ja se onkin muutamasta kohdasta hilseillyt irti ja alta on paljastunut kromia keltaisempi nikkeli.

Sixi projekti näyttää tällä hetkellä tältä. Onneksi Tsekinmaalta saapui paketti joka sisälsi bensatankin, niin pääsen sovittelemaan sitä paikoilleen, mutta siitä lisää myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti