Viime viikon loppupuolen projektina oli moottorin kasausta. Lauantaina koputtelin kampiakselia suoraksi eli heitot pois. Sain siitä mielestäni kohtuullisen hyvän. Sunnuntaina oli ohjelmassa vaihteiston sovittelua eli päittäisvälykset pois. Sen jälkeen oli vuorossa kampiakselin asennus paikoilleen. Lohkot lämmitin kuumailmapuhaltimella ennen asennusta. Nyt on sitten alakerta melkein nipussa, toivottavasti vaihteisto toimii.
|
Tässä vielä irrallaan oleva messinkipusla kannattaa laittaa tiivistesilikonin kera paikalleen, ettei öljyä pääse vuotamaan edes vahingossa. |
|
Vetorattaan akselin laakeriin jätin tiivisterenkaan ulkopuolelle paikalleen, koska öljy pääsee muuten akselin spooreja pitkin stefan ohitse. Toivon, että tuo ylimääräinen laakeristefa vähän estäisi noita öljyn tihkumisia. |
|
Akselien päittäisvälykset 0,1 millimetriin. |
Eli normi laakereista tiivisterenkaat irti? Sulaako ne vai mikä tuossa on syynä..?
VastaaPoistaEi ne siellä mihinkään sula, mutta ei niistä mitään hyötyäkään ole. Pääseepähän tuo vaihteistoöljy huuhtelemaan laakereita paremmin. Tuo vetorattaan kiinnitysmutteri kannattaa tiivistää tiivistesilikonilla, koska öljy pääsee spooreja pitkin mutterille ja jengojen takaa karkuun ketjulle ja ketju levittää sen ympäri takavannetta.
Poista