perjantai 29. maaliskuuta 2013

Jawa typ.12 tilannekatsaus

Jalan kiinnitystappi oli kadonnut, joten askartelin siihen 12,7millisestä pultista uuden tapin. Jalkaa täytyy vielä vähäsen kunnostella. Siitä puuttuu pieni pätkä toisesta päästä.


Viikolla tuli iltapuhteena kiilloteltua ja puhdistettua alumiiniosia. Ampeerimittarin päälikansi oli kadotettu, mutta omista varastoistani löytyi onneksi tuollainen alumiininen kansi. En tosin tiedä, onko alkuperäinen kansi ollut alumiinia vai bakeliittia.


Mittaristoa tuli vähän kunnosteltua. Alkuperäistä mittaria ei ole tallessa, koska se on ilmeisesti mennyt rikki joskus muinoin, koska lampunkoppakin on todella kurjassa kunnossa mittarin kohdalta. Tuotakin mittaristoa joutuin vähän korjailemaan, mutta ei se taida ihan oikeita nopeuksia näyttää vieläkään. Matkamittarina se ainakin toimii jokatapauksessa.


Takavalon koppa sai uuden silmän. Alunperin takavalo on ollut yhdellä polttimolla ja parkkivalo/jarruvaloviritys on hoidettu vastuksella. Tein pieniä muutoksia ja lisäsin juottamalla jarruvalon päälle parkkivaloksi toisen polttimonpidikkeen ja polttimon, joten nyt on jarruvalo ja parkkivalo erikseen.


Töötti näyttää komealta, kiitos slovakialaisen kromaamon. Harmi vaan, että siitä ei näy juuri mitään kun se asennetaan tankin alle. Komeasti se kuitenkin soi.


Takaiskareita olisi tarkoitus kunnostella seuraavaksi. Liukuholkit pitää uusia, mutta juuri muuta niille ei tarvitse tehdä, koska olen ne jo aiemmin lasikuulapuhaltanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti