Typ.18:ssa (musta pyörä) lähti vakuutukset päälle kuun alusta. Heti ensimmäisillä ajoilla pyörässä ilmeni hiukan ongelmia kun sen oikea pytty leikata narahti kiinni. Ajoin nelosvaihteella tasakaasua loivaan ylämäkeen niin se mäen päällä moottori kurahti jumiin. Se lähti kyllä onneksi samantien uudelleen pyörimään ja matka jatkui. Kotona irrotelin pytyn ja tutkin vauriot, Mäntä oli takerrellut kauttaaltaan, mutta onneksi pytyssä ei ollut pahempia jälkiä. Pyttyä hoonailin hiukan ja männän pintaa hioin hienolla paperilla sekä vaihdoin uudet männänrenkaat. Nyt kun konetta käyttää tyhjäkäynnillä, sieltä kuuluu jokin vieno sivuääni. Kone kylläkin oireilee vieläkin ylilämmön suuntaan ja vähän meinaa välillä tahmailla. Käy ilmeisesti 1/4 kaasulla laihalla isolla vaihteeella ajaessa. Vaihtelinkin tuossa tänään iltasella kaasariin vähän erimallista neulaa. Suuttimen olin jo aikaisemmin vaihtanut isompaan (110), mutta tuo neula vaikuttaa enemmän osakaasulla kuin suutin.
maanantai 20. toukokuuta 2013
Hyvää ja vähän huonoakin
Aikaa onkin vierähtänyt edellisestä päivityksestä vähän turhankin paljon. Näin keväällä ei ehdi iltaisin istua koneella kun on niin paljon muuta puuhaa ja ajelemassakin "täytyy" käydä. Alkuviikosta saapui typ.12 viimeiset osat, joista tärkeimpänä tankki. Sen maalailin viikon aikana ja viikonloppuna kasailin pyörän lopulliseen nippuun. Viikonloppuna tuli ajettua korttelin ympäri koeajoa ja kaikki tuntuu toimivan ihan kohtuu hyvin. Tiistaina olisi vuorossa museokatsastus ja sen jälkeen pääseekin varailemaan rekisteröintikatsastusta. Maanantaina kävin hakemassa Espoosta typ.12 Uudenmaanläänin kantakortin, joka löytyi vastoin kaikkia odotuksiani (Uudenmaan kantakorteista on suurin osa kateissa). Sitten pääsin kirjoittamaan historiikkia museopapereita varten. Pyörän historiasta kerron täälläkin myöhemmin lisää.
Typ.18:ssa (musta pyörä) lähti vakuutukset päälle kuun alusta. Heti ensimmäisillä ajoilla pyörässä ilmeni hiukan ongelmia kun sen oikea pytty leikata narahti kiinni. Ajoin nelosvaihteella tasakaasua loivaan ylämäkeen niin se mäen päällä moottori kurahti jumiin. Se lähti kyllä onneksi samantien uudelleen pyörimään ja matka jatkui. Kotona irrotelin pytyn ja tutkin vauriot, Mäntä oli takerrellut kauttaaltaan, mutta onneksi pytyssä ei ollut pahempia jälkiä. Pyttyä hoonailin hiukan ja männän pintaa hioin hienolla paperilla sekä vaihdoin uudet männänrenkaat. Nyt kun konetta käyttää tyhjäkäynnillä, sieltä kuuluu jokin vieno sivuääni. Kone kylläkin oireilee vieläkin ylilämmön suuntaan ja vähän meinaa välillä tahmailla. Käy ilmeisesti 1/4 kaasulla laihalla isolla vaihteeella ajaessa. Vaihtelinkin tuossa tänään iltasella kaasariin vähän erimallista neulaa. Suuttimen olin jo aikaisemmin vaihtanut isompaan (110), mutta tuo neula vaikuttaa enemmän osakaasulla kuin suutin.
Typ.18:ssa (musta pyörä) lähti vakuutukset päälle kuun alusta. Heti ensimmäisillä ajoilla pyörässä ilmeni hiukan ongelmia kun sen oikea pytty leikata narahti kiinni. Ajoin nelosvaihteella tasakaasua loivaan ylämäkeen niin se mäen päällä moottori kurahti jumiin. Se lähti kyllä onneksi samantien uudelleen pyörimään ja matka jatkui. Kotona irrotelin pytyn ja tutkin vauriot, Mäntä oli takerrellut kauttaaltaan, mutta onneksi pytyssä ei ollut pahempia jälkiä. Pyttyä hoonailin hiukan ja männän pintaa hioin hienolla paperilla sekä vaihdoin uudet männänrenkaat. Nyt kun konetta käyttää tyhjäkäynnillä, sieltä kuuluu jokin vieno sivuääni. Kone kylläkin oireilee vieläkin ylilämmön suuntaan ja vähän meinaa välillä tahmailla. Käy ilmeisesti 1/4 kaasulla laihalla isolla vaihteeella ajaessa. Vaihtelinkin tuossa tänään iltasella kaasariin vähän erimallista neulaa. Suuttimen olin jo aikaisemmin vaihtanut isompaan (110), mutta tuo neula vaikuttaa enemmän osakaasulla kuin suutin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti