lauantai 22. helmikuuta 2014

Runkoa kuntoon

Viikon iltapuhteina syvennyin Sixin runkoon ja takalokasuojaan. Tässä muutama kuva touhusta.


Laatikoiden tukiraudat oli  poistettu ja jouduin hitsaamaan uudet. Nuo sivulaatikot on tehty tavallisen Jawan laatikoita syventämällä (Sixsissä ne ovat noin 3cm tavallista syvemmät).

Ketjut pääsevät herkästi hankaamaan jarruakselin putkeen ja syömään siihen reiän.

Reiän hitsasin umpeen ja hioin muotoonsa. Putken sisäpuolen hiomisessa olikin hieman työmaata, mutta homma hoitui tällaisella koneraspilla. http://www.poratuuli.fi/kauppa/index.php?productID=9330

Rungossa oli halkeama jalkatappien raudan vieressä. Hitsasin sen umpeen ja hioin siistiksi. Toivottavasti tuo kestää.

Toinen pakoputken kiinnikerauta oli myös hävinnyt matkalle. Siihen sain korjauspalan yhdestä elimenluovuttajarungosta, joka minulla on varastossa. Nyt kun runko on hitsattu kasaa,n pitää sovitella peltiosia ja viedä runko puhallukseen.
Takalokasuojaksi onnistuin hankkimaan Ruotsin armeija Jawan lokasuojan. Sitä pitää hiukan muokata, jotta se käy tähän siviilimalliin.

Army-Jawassa on pitkä satula, joten satulan kiinnikettä piti siirtää hiukan eteenpäin. Lisäksi tukirunkoa piti hiukan lyhentää ja poistaa ylimääräinen tukirauta. Nyt pitää vielä tehdä heijastimelle reikä sekä sovittaa takavalo paikoilleen jahka semmoisen saan. Army- ja siviiliversioissa on erilaiset takavalot.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti