sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Hyviä neuvoja kaivataan

Nyt olisi asiantuntija-avulle tarvetta. Haluaisin saada vähän lisää tehoja irti 360:n moottorista. Niitä on kertynyt muutama ylimääräinen tuonne tallin nurkkiin pyörimään, joten tarkoitus olisi fiksata niistä typ.18 Perakiin (eli tähän mustaan pyörään) hieman tehokkaampi moottori.



Jos joltakulta löytyy kirjallisia viritysohjeita, niin olisin niistä kovin kiitollinen. Kaikkia muitakin ajatuksia tai kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Viestiä voi laittaa kommenttikenttään tai suoraan sähköpostiin.

Tässä näkyy 360:n ylösvirtauskanavan lähtö. Siitä olisi tarkoitus muokata alla olevassa kuvassa näkyvän kaltainen (Jawa 553) eli alumiinia pois ja sylinteristä pitäisi katkaista rautakaistale pois.



Tässä 360:n ja 553:n portmapit. Punainen nuoli osoittaa pakoaukkoa, joka on 360:ssa väärän mallinen eli sen pitäisi olla yläreunasta pyöreämpi kuten 553:ssa. Sitä pitää vähän yrittää muokata ja muutenkin pakokanavat pitää hioa sileämmiksi. Lisäksi pitää siistiä muitakin kanavia. 
Männästä haluaisin ylimääräisen alumiinikaistaleen pois, mutta vähän arveluttaa, kestääkö mäntä sen. Aukkojen ajotuksia saatan muuttaa hieman mäntää viilaamalla eli siis imuaukon kohdalta hiukan helmaa pois.
Kampiakselin reikien osalta pohdin, että pitäisikö ne täyttää korkilla ja onko siitä mitään sanottavaa hyötyä? 


Kansiksi tulee tietysti 360:n kannet eli vasemmalla puolella oleva. Oikeanpuoleinen on typ.18 oma kansi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti