Kampiakseliin laitoin reikiin täytteeksi korkit (keskimmäinen kuva) pienentääkseni kampikammion tilavuutta, jotta sylinterin täytös paranee. Kampiakselin reiät ovat 20 milliset ja Saiturin Pörssistä löytyi 21 millisiä viinipullonkorkkeja, jotka painoin viilapenkissä epoksiliiman kera reikiin täytteeksi. Seuraavana päivänä sahasin ja hioin ylimääräiset korkit pois. Loppuviikolla kasasin kampiakselin uusilla laakereilla ja kiertokangilla, jotka olin tilannut Motorenista.
Lasikuulapuhalsin ja maalasin sylinterit viikolla. Olin jo aiemmin muotoillut niistä kanavia vähän uusiksi, mutta siitäkin on tulossa tarkempi postaus myöhemmin.
Motorenista saapui kuorma pari päivää sitten. Sieltä tuli 360 projektiin tankki, joka pitää tosin vielä maalata. Paketista löytyi myös satulan toppaukset ja pintaverhoilu. Pohjapelti löytyi omista varastoista ja sen olin maalannut jo aikaisemmin valmiiksi. Nyt tarvitsikin vain kasata satula ja valmista tuli.
hakusanat: Jawa engine, Jawa saddle
Täytyy ihailla kädentaitojasi. Taitaa olla vehkeet parempia kun uutena kun ne on käyneet sun autotallin läpi. Terveisinä täältä Turusta Juha ja Soile
VastaaPoistaKiitos:)
Poistaonko käyny mielessä kääntää limput niin että mukit nousee yhtäaikaa? vääntöä ihan julmasti sillä muutoksella,eikä tarvii kun yhet katkojan käret ;)
VastaaPoistaKiitos kommentista. Tiedän, että niin voi tehdä, mutta pelkään, että kone saattaisi täristää pahasti jos sen laitttaa tasatahtiseksi. Ja sitten kaasari ja imukanavat pitäisi muuttaa paljon isommiksi, koska imu tapahtuisi samaan aikaan. Olisi kyllä hauska päästä joskus ajamaan tasatahtista kolmepuolikasta.
Poista